18
فوریه

عینک ایمنی مهندسی | چرا باید از آن استفاده کنیم؟

بدون تردید، عینک ایمنی مهندسی، از جمله تجهیزات و ملزومات حفاظت فردی و ایمنی افراد بوده که در محیط های صنعتی و کاری از سلامت چشم کاربران محافظت به عمل می آورد. به طور کلی، عینک های ایمنی یکی از بهترین گزینه ها برای محافظت از چشم در برابر گازهای غیر سمی، ذرات مایع متریال شیمیایی، ذرات معلق در هوا و گرد و غبار و براده های فلزی به شمار می روند. بدون اغراق، در محیط های کاری، همواره احتمال پرتاب مایعات یا ذرات و اجسام مختلف وجود دارد. حال چنانچه این اجسام به صورت یا چشم کاربران اصابت کند، میتواند منجر به بروز حوادث تلخ و ناگوار گردد. برای تامین سلامت و امنیت چشم ها به صورت اصولی و مطمئن، استفاده از عینک ایمنی مهندسی راهکار کاربردی و مؤثری محسوب می گردد.

عینک ایمنی مهندسی

 

لازم به ذکر است که مهمترین و اصلی ترین وظیفه عینک ایمنی تامین امنیت و محافظت از چشم ها در برابر تهدیدات و رخدادها و حوادث خارجی می باشد.

تهدیداتی که در صورت عدم رعایت موازین و اصول ایمنی، میتواند علاوه بر آسیب و صدمه وارد ساختن جدی به چشم، بینایی هر فردی را در معرض مخاطره قرار دهد. از سوی دیگر، در محیط های کاری و صنعتی مواردی نظیر وجود گازهای شیمیایی، نور شدید عملیات جوشکاری، ذرات ریز مایع مانند قطرات اسید و ذرات ریز جامد مانند براده های فلزی، چشم های نیروها و کاربران را بشدت تهدید می کند.

استفاده از عینک ایمنی مهندسی، از تمهیدات مناسب و مقتضی برای دفع و برطرف ساختن این تهدیدها قلمداد می گردد.

عینک ایمنی مهندسی - 3مهمترین شاخصه های عینک ایمنی مهندسی

بدون تردید، تامین سلامت و امنیت چشم های افراد، یکی از مهمترین ویژگی های عینک ایمنی مهندسی محسوب می شود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که استفاده از تجهیزات و کار با دستگاه های صنعتی می تواند خطر و حادثه برای افراد را با خود در پی داشته باشد.

بر همین اساس، استفاده از تجهیزات و ملزومات ایمنی، یکی از پیش شرط های مهم و حائز اهمیت برای افزایش امنیت و ایمنی افراد در محیط های کاری به حساب می آید.

عینک ایمنی، لباس ایمنی، کلاه ایمنی و کفش ایمنی، از جمله مهمترین ملزومات ایمنی می باشند.

از طرف دیگر، چشم ها به عنوان حساس ترین اعضای بدن، بیش از پیش نیاز به مراقبت و مواظبت دارند.

این امر در پرتو استفاده از عینک های ایمنی به نحو مطلوب محقق می شود.

  1. مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و خراشیدگی، از دیگر ویژگی های قابل توجه عینک ایمنی مهندسی به شمار می رود.
  2. همچنین استفاده از متریال باکیفیت و مرغوب در فرآیند تولید این نوع عینک، ایمنی، دوام و امنیت مضاعفی را برای آن به ارمغان آورده است.
  3. لازم به ذکر است که لنزهای این نوع عینک به گونه ای طراحی شده است که میدان دید وسیع و نامحدودی را در اختیار کاربر قرار می دهد.
  4. تامین سلامت و امنیت فرد، ضد خش و نشکن بودن، طراحی ارگونومیک، برخورداری از فیلتر تابش های خیره کننده و ساخته شده بر اساس استانداردهای روز، از دیگر شاخصه های حائز اهمیت عینک ایمنی مهندسی تلقی می گردد.

عینک ایمنی مهندسی - 4مزایا و موارد کاربرد عینک ایمنی مهندسی

بر اساس آمار و ارقام موجود، آسیب های چشمی در محیط های کاری، هر ساله گریبانگیر بالغ بر 2000 نفر می شود. شایان ذکر است که :

  • با استفاده از عینک ایمنی مهندسی میتوان در حدود 90 درصد از این آسیب ها را کاهش داد.
  • بر این اساس، محافظت و مراقبت از چشم های افراد در مقابل مخاطرات و خطرات شغلی، از مزیت های مهم و حائز اهمیت عینک های ایمنی محسوب می شود. به عبارت دیگر، در پرتو استفاده از عینک ایمنی مهندسی به معنای واقعی کلمه میتوان ایمنی و امنیت چشم ها را متجلی ساخت.
  • بدون اغراق، با استفاده از این محصول میتوان از سلامت و امنیت چشم ها، به ویژه در هنگام کار با دستگاه های صنعتی اطمینان حاصل کرد.

به طور کلی، عینک های ایمنی متناسب با نوع استفاده و موارد کاربرد در مدل های متنوع و مختلفی به مرحله تولید می رسند.

به همین جهت، در محیط های کاری و صنعتی مختلف میتوان از عینک ایمنی مهندسی استفاده به عمل آورد.

سوالات و نظرات خود را درباره عینک ایمنی مهندسی از طریق نظرات با ما مطرح کنید.

کارشناسان ایران پارس ایمن در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.