03
فوریه

کلاه ایمنی مهندسی عمران: بهترین کلاه های ایمنی مهندسی عمران کدامند؟

کلاه ایمنی مهندسی عمران مناسب را بشناسیم

کلاه های ایمنی بخش مهمی از فعالیت های عمرانی و محیط های ساخت و ساز را تشکیل می دهند. بدون وجود کلاه ایمنی مهندسی عمران، امکان آسیب دیدن شما بسیار بالا می رود. تضمین ایمنی بدون داشتن کلاه های ایمنی در محیط های کار بسیار سخت و دشوار می شود. به همین منظور امروزه در محیط های عمرانی و ساختمانی داشتن کلاه ایمنی مهندسی عمران به یکی از ملزومات تبدیل شده است. با این حال یکی از مشکلاتی که در مورد این کلاه ها وجود دارد عدم راحتی و وزن بسیار زیاد آن ها است. به همین علت تصمیم گرفتیم تا سبک ترین و بهترین کلاه های ایمنی مهندسی عمران را در مقاله به شما معرفی کنیم. با ایران پارس ایمن در ادامه همراه باشید تا برترین مدل های کلاه ایمنی مهندسی عمران را زیر ذره بین ببریم.

کلاه ایمنی مهندسی عمرانکلاه ایمنی مهندسی عمران خوب چه شاخصه هایی دارد ؟

هنگامی که قصد داریم تا یک کلاه ایمنی را خریداری باید چهار ویژگی را مد نظر قرار دهیم. این سه شاخصه عبارتند از:

  1. اندازه کلاه
  2. وزن کلاه
  3. ویژگی های ایمنی کلاه
  4. راحتی و ماندگاری

اندازه کلاه ایمنی مهندسی عمران چه قدر باید باشد؟

سایز کلاه کاملا باید اندازه و فیت سر شما باشد. این ویژگی باعث می شود تا هنگام کار نگران افتادن و یا شل بودن کلاه بر روی سر خود نباشید. بنابراین همواره کلاهی را تهیه نمایید که به خوبی بر روی کله شما فیت شده و ثابت باقی بماند.

وزن کلاه ایمنی چه قدر باشد؟

کلاه ایمنی شما نباید آن قدر سنگین باشد که حین انجام کار شما را اذیت کند. به طور معمول کلاه هایی که وزنی بین 0.5 الی یک کیلوگرم را دارند مناسب هستند.

کلاه ایمنی مهندسی عمرانویژگی های امنیتی کلاه ایمنی مهندسی عمران

مهمترین دلیلی که شما را به خرید کلاه ایمنی ترغیب می کند ایمنی ای است که این کلاه در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین سعی کنید کلاهی را بخرید که بدنه محکم و با کیفیتی داشته باشد تا از سر شما در برابر افتادن اشیا سفت و سخت محافظت کند. کلاه شما باید سر شما را بطور کامل پوشش داده و بتواند به راحتی شوک ها و آسیب های احتمالی را دفع کند.

راحتی و ماندگاری

اگر کلاهی که خریداری می کنید راحت نباشد شما به هیچ عنوان آن را نخواهید پوشید. به همین منظور راحتی یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید هنگام تهیه کلاه های ایمنی در نظر داشته باشید. ماندگاری و دوام کلاه نیز باید خوب باشد و طول عمر مفید آن نسبتا زیاد باشد. ماندگاری بالا موجب می شود تا خیال شما از بابت داشتن کلاهی ایمن و مناسب تا چندین وقت آسوده باشد.

بیشتر بخوانید – انواع کلاه ایمنی

کلاه ایمنی مهندسی عمرانکلاه ایمنی مهندسی عمران مناسب چیست ؟

انبوه مارک ها و برند های مختلف در بازار کار خرید را کمی سخت کرده است. با این حال پس از بررسی های متعدد توانستیم تا لیست از بهترین کلاه های ایمنی ویژه محیط های عمرانی و ساخت و ساز را تهیه کنیم. در ادامه شما شاهد لیست برترین کلاه های ایمنی مهندسی عمران خواهید بود که به بررسی تک تک آن ها خواهیم پرداخت.

  1. کلاه ایمنی Venitex

  2. کلاه ایمنی Honeywell E1RW11A000

  3. کلاه ایمنی MSA 818066

کلاه ایمنی Venitex

این کلاه توانسته تا با ظاهری خاص و در عین حال کیفیتی بالا طرفداران بیشماری را به خود جذب کند. ظاهر آن شبیه کلاه های بیسبال است. تعدادی دریچه برای جریان هوا تعبیه شده تا از عرق کردن سر هنگام کار جلوگیری کند. داخل کلاه نیز از الیاف نرم و مرغوب پوشیده شده تا راحتی شما را در محیط های ساخت و ساز تضمین کند. جنس بدنه آن از پلی یورتان بوده و در برابر ضربات و اشیا مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

مزایا

  • ظاهری متفاوت و خاص
  • دارای استاندارد OHSA
  • بدنه پلی یورتان و محکم
  • وزن سبک
  • راحتی و آسایش بالا

معایب

  • ظاهر آن ممکن است مورد پسند تمامی افراد نباشد

کلاه ایمنی Venitexکلاه ایمنی Honeywell E1RW11A000

این کلاه ایمنی مهندسی عمران توسط برند خوشنام Honeywell طراحی و تولید شده است. بدنه آن از جنس فیبر فلز است که بهترین ماده اولیه برای محافظت در محیط های عمرانی است. دیزاین شیک و زیبا آن نیز از دیگر شاخصه های مثبت این کلاه به شمار می رود. محافظ چانه نیز داشته و هوا به خوبی بین قسمت های مختلف آن جریان دارد.

مزایا

  • قابلیت تنظیم
  • چانه بند
  • بدنه فیبر فلزی
  • سبک وزن بودن
  • ایمنی بالا
  • استایل شیک و جذاب

معایب

  • قیمت بالا
بیشتر بخوانید – کفش ایمنی سبک خارجی مناسب چیست ؟

کلاه ایمنی Honeywell E1RW11A000کلاه ایمنی MSA 818066

یکی دیگر از کلاه های ایمنی مهندسی عمران مناسب این مدل از برند MSA است. این محصول ویژگی های متعددی دارد که باعث شده تا به این لیست راه یابد. قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا باعث شده تا طرفداران بیشماری پیدا کند. بدنه آن از نایلون بوده که ایمنی و سبکی کلاه را تضمین می کند. در رنگ های مختلفی عرضه می شود و می توانید متناسب با محیط کار و سیلقه خود یکی را سفارش دهید. وجود دریچه های مختلف در کلاه باعث شده تا از عرق کردن سر هنگام کار جلوگیری شود. دارای استاندار های OHSA و ANSI است. بنابراین ایمنی شما نیز به خوبی در این کلاه تضمین می شود.

مزایا

  • بدنه نایلونی و محکم
  • دارای استاندارد های OHSA و ANSI
  • دارای محفظه های مختلف برای عبور هوا
  • وزن پایین
  • راحتی بالا
  • قیمت مقرون به صرفه

معایب

  • سیستم تعلیق و فنربندی کلاه پوشش کاملی ندارد

نتیجه گیری

داشتن یک کلاه ایمنی مهندسی عمران مناسب در محیط های ساخت و ساز یک امر حیاتی و اجتناب ناپذیر است. بنابراین انتخاب و تهیه یک محصول با کیفیت و مرغوب می تواند ایمنی شما را تا حد بسیار خوبی تضمین کند. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل و یا سوال می توانید با متخصصین ایران پارس ایمن در ارتباط باشید.

منبع: www.architecturelab.net