02
فوریه

دستکش ایمنی برق مناسب برای خرید در سال 2020 کدام است ؟

بهترین مدل های دستکش ایمنی برق را بهتر بشناسید

اینکه به عنوان یک برق کار فعالیت کنید نیازمند آن است که با تعداد زیادی خطرات و آسیب ها دست و پنجه نرم کنید. دستکش ایمنی برق یکی از تجهیزاتی است که همواره به کار تکنسین های برق و الکتریکی می آید. دستکش هایی خوب و مناسب هستند که ترابرقی شده باشند و امکان برق گرفتگی برق کاران را به حداقل برساند. هنگامی که قصد خرید و انتخاب یک دستکش ایمنی برق مناسب را دارید باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. نوع دستکشی که خریداری می کنید کاملا وابسته به دمای محیط و نوع کاری است که انجام می دهید. در این مقاله از سری مقالات آموزشی ایران پارس ایمن با ما همراه باشید تا دستکش ایمنی مناسب برای خرید را با یکدیگر بررسی کنیم.

دستکش ایمنی برقچرا به دستکش ایمنی برق نیاز داریم ؟

دستکش ایمنی برق عضوی جدانشدنی از کارهایی است که با الکتریسیته سر و کار دارند. متاسفانه بیشتر تکنسین ها تصور می کنند که این دستکش ها تنها جنبه تجملی دارند و استفاده دیگری ندارند. اما حقیقت چیز دیگری است. هدف شما باید این باشد که از برق گرفتگی و خطرات احتمالی هنگام کار با برق جلوگیری کنید. بیشتر این خطرات نیز از طریق دستان اتفاق می افتند. به لطف این ابزارآلات ایمنی مناسب شما می توانید از آسیب هایی نظیر بریدگی، برق گرفتگی، آسیب های روانی ای که از طریق الکتریسیته ایجاد می شوند و التهابات پوستی جلوگیری کنید. دستکش ایمنی برق به شما این امکان را می دهد تا در ولتاژ بالا و یا پایین بدون هیچ نگرانی ای کار کنید.

بهترین دستکش ایمنی برق چیست ؟

با وجود تعداد زیادی از محصولات و برند ها در بازار ممکن است انتخاب یک محصول خوب و مرغوب کمی زمانبر و دشوار باشد. به همین علت ما تصمیم گرفتیم تا با بررسی های متعدد بهترین مدل ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه لیستی از بهترین دستکش های ایمنی برق را به شما معرفی خواهیم کرد که به بررسی تک تک آن ها نیز خواهیم پرداخت.

  1. دستکش برق Klein Tools 40082 Lineman

  2. دستکش برق Magid Safety M011B10

  3. دستکش برق Maxiflex 34-874 Nitrile

بیشتر بخوانید – انواع عینک ایمنی

دستکش ایمنی برقدستکش برق Klein Tools 40082 Lineman

برند Klein را می توان جزو بهترین و محبوب ترین برند های دنیا در زمینه تولید ابزار آلات ایمنی دانست. دستکش برق این شرکت نیز یکی دیگر از محصولات عالی و با کیفیت آن است. دستکش ایمنی 40082 lineman به صورت همزمان می تواند نیاز های کار های سنگین و کار های نسبتا سبک را بر آورده کند. از این دستکش ها می توانید در زمانی که در معرض هوا سرد قرار دارید نیز استفاده کنید. جنس این دستکش از چرم و نئوپرین است که نشان گر مقاومت و استحکام فوق العاده آن است. همچنین تعدادی محفظه بر روی دستکش کار شده تا فضای مورد نیاز برای جریان هوا را فراهم کند. با اینکار از عرق کردن دست ها هنگام کار کردن جلوگیری به عمل می آید. ماندگاری و طول عمر بالا از دیگر مزایای دستکش ایمنی Klein به شمار می رود. از پیچ خوردگی مچ جلوگیری می کند و بسیار نرم و گرم است.

مزایا

  • ایده آل برای کار های سخت و دشوار
  • طراحی شیک و زیبا
  • دوام بالا
  • راحت و گرم
  • داشتن رنگ روشن که دید آن ها را در تاریکی و شب راحت می کند

معایب

  • قیمت نسبتا بالا
  • پوشیدن آن کمی سخت است

دستکش برق Klein Tools 40082 Linemanدستکش برق Magid Safety M011B10

این دستکش ایمنی برق از پلاستیک دی الکتریکی طراحی و تولی شده است. این دستکش در کلاس 0 دستکش های ایمنی برق قرار می گیرد. به این معنا که می تواند در برابر جریانات 1000 ولت AC و 1500 ولت DC از خود مقاومت نشان دهد. بنابراین کاملا مناسب اشخاصی است که در محیط های صنعتی فعالیت می کنند. استفاده کردن از لاستیک خام (لاتکس) در بدنه آن کشش و انعطاف پذیری بالایی را برای دستکش به ارمغان آورده است. همچین در برابر بریدگی نیز بسیار مقاوم است. ظاهر و طراحی آن به گونه ای است که از خستگی دست ها هنگام کار جلوگیری به عمل می آورد. در برابر نفوذ آب نیز مقاوم هستند. ضخامت آن به اندازه ای است که در کنار راحتی، ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد. از نکات منفی آن هم می توان به بزرگ بودن بیش از حد آن اشاره داشت.

مزایا

  • مناسب برای محیط های مختلف صنعتی
  • راحتی و آسایش بالا
  • مقاوم در برابر جریان های برق قوی
  • جلوگیری از خستگی و کوفتگی دست ها
  • انعطاف پذیری بالا

معایب

  • اندازه نسبتا بزرگ
بیشتر بخوانید – بهترین عینک های ایمنی در سال 2020

دستکش برق Magid Safety M011B10دستکش برق Maxiflex 34-874 Nitrile

یکی دیگر از محصولاتی که می توان در لیست بهترین دستکش ایمنی برق داد دستکش Maxiflex 34-837 Nitrile است. جدا از کیفیت بسیار بالایی که ارائه می دهد، بسیار سبک وزن و راحت است. طراحی شیک و دو رنگ این دستکش ها نیز از دیگر عوامل محبوبیت آن ها است. همچنین به گونه ای طراحی شده است که نگه داشتن و گرفتن اشیا مختلف به کمک آن بسیار دقیق و راحت است. بدنه آن نیز از جنس برگ درخت خرما است تا حساسیت دستکش ها را نسبت به کارهایی که به دقت زیادی دارند افزایش دهد. در برابر سایش و خوردگی نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. قسمت مچ آن نیز به گونه ای طراحی شده تا از ورود گرد و غبار و آلودگی به درون دستکش جلوگیری کند. از نکته های منفی آن هم می توان به عبور آب از دستکش اشاره کرد.

مزایا

  • وزن سبک
  • قابلیت تنفس بسیار بالا
  • دقت عالی
  • جلوگیری از خسته شدن دست ها
  • مقاوم در برابر سایش

معایب

  • نفوذ آب

دستکش برق Maxiflex 34-874 Nitrileسخن پایانی

دستکش ایمنی برق یکی از ابزار هایی است که می تواند به محافظت شما در برابر خطرات و آسیب های احتمالی در برابر برق و الکتریسیته کمک شایانی بکند. اینکه بتوانید یک محصول خوب و با کیفیت تهیه کنید نیازمند بررسی های زمانبر است. امیدواریم این مقاله در مورد بهترین دستکش های ایمنی برق برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را با متخصصین ایران پارس ایمن در میان بگذارید.

منبع: www.edcmag.com